Sustainable organic food systems consumers perceptions and trade-offs between sustainability dimensions (SO-FOOD)

2021

Økologiske forbrugere vægter ofte fødevarers ’naturlighed’ højt, og det kan medføre en uvilje mod brug af teknologiske løsninger til klimavenlige erstatningsprodukter såsom kunstigt kød.

Projektbeskrivelse fra www.icrofs.dk - se mere her

Da økologi i høj grad er markedsdrevet, er forbrugernes syn på bæredygtighed og afvejninger mellem dimensioner nødvendige for at positionere økologi som et redskab i en bæredygtig fødevareproduktion.

SO-FOOD vil analysere samspillet mellem økologisk forbrug og forbrugernes syn på bæredygtighed samt holdninger til klimavenlig teknologi. Det forventede udbytte af projektet er:

  • Viden om samspil mellem forbrug af økologiske varer og klimapåvirkning af forbrug
  • Viden om forbrugernes holdninger til anvendelse af teknologi til produktion af klimavenlige økologiske produkter
  • Viden om samspil mellem opfattelser af bæredygtighedsbegrebet og forbrug af økologiske varer
  • Viden om hvordan økologiske fødevarer kan udvikles i en bæredygtig retning, så de er i tråd med forbrugernes opfattelser af bæredygtighed

Få vores projektnyheder i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, og få de seneste projektnyheder tilsendt direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev

Projekttitel

Sustainable organic food systems consumers perceptions and trade-offs between sustainability dimensions (SO-FOOD)

Projektdeltagere

Københavns Universitet

Projektperiode

2021 til 2022

Bevilget beløb

1.989.311 kroner

Projekter under Organic RDD administreres i samarbejde med ICROFS